Sunday, May 16, 2010

Wubi: Ubuntu sense particionar

Ubuntu Wubi
Ja vaig explicar com he instal·lat Linux a un portàtil particionant el disc. En aquell mateix post vaig comentar que en una altra ocasió em vaig veure en la necessitat d'instal·lar Ubuntu en una màquina que no podia particionar i que tampoc volia tenir el linux Virtualitzat. Al rescat va venir Wubi.

El vaig conèixer de casualitat al campus de la UOC. Es tracta d'un instal·lador per Windows que instal·la Ubuntu com si fos una aplicació més, però el que fa és modificar el menú d'arrencada de Windows i instal·la tot el nou sistema operatiu en un fitxer. I el rendiment la veritat és que és sorprenentment bo.

El vaig instal·lar en dos portàtils, un amb Vista i un altre amb XP i va resultar fantàstic... d'entrada. En una actualització del sistema operatiu de Vista el Ubuntu em va deixar d'arrencar. Segur que si li dedico unes quantes hores el puc rescatar però no em ve de gust.

Resultat: sembla una molt bona idea però, per la meva experiència, pot resultar fràgil. He vist que ha evolucionat molt (es troba en la versió 10) i potser ja no té els problemes que vaig trobar. En qualsevol cas és una possibilitat més per fer conviure Windows amb Linux.

No comments: