Wednesday, March 31, 2010

Instal·lació d'Ubuntu a un Dell Latitude E6500

L'altre dia l'Agustí Pons feia un comentari a un post d'aquest blog apostant per l'ús de Linux o Mac pel desenvolupament. Estic completament d'acord. Ara no tinc més remei que fer servir Windows XP a un desktop, però al portàtil necessito un Linux :-).
Al nou Dell Latitude E6500 que tinc ja m'he posat l'Ubuntu. He trobat un article fantàstic de com instal·lar Ubuntu amb Windows 7 i que visquin feliços.

La recomanació d'aquest bon senyor és fer les següents particions al disc:
  1. Windows 7
  2. Windows 7 recuperació (la fa el propi Windows 7)
  3. Ubuntu
  4. Unitat compartida en NTFS per tenir documents, dades i demés, pels dos sistemes operatius.
Quan vaig anar a particionar el meu disc em trobo (un clàssic) que hi ha una partició del fabricant (Dell) per poder fer la recuperació del disc. Així doncs, de partida em trobava amb 3 particions i sembla que només pots tenir un máxim de 4 particions primàries per disc.

No volia ficar-me amb particions esteses, tot i que sembla que Linux podria bootar, així que he renunciat al disc compartit i tot m'ha quedat.
  1. Dell
  2. Windows 7
  3. Windows 7 recuperació
  4. Ubuntu

L'he donat 20G a l'Ubuntu, espero tenir prou. Estic deixant fitxers a la partició del Windows i així vaig aprofitant millor l'espai.
La instal·lació ha estat super fàcil i m'ha reconegut tot a la primera. Cada vegada és més fàcil l'Ubuntu.

Per cert. Vaig mirar de fer el mateix amb un altre portàtil Dell , un XPS. Quan el vaig mirar de particionar vaig veure que ja tenia quatre particions:
  1. Dell
  2. Vista
  3. Recuperació
  4. Media Center

Aquí vaig tenir més problemes, però no vaig renunciar al meu Linux. Un altre dia explicaré com.

No comments: