Friday, March 5, 2010

Estic llegint: Valentina

Vaig veure que a la biblioteca tenien aquesta recopilació en gran format d'aquesta obra que l'italià Guido Crepax cap a 1965. Mai no havia llegit res d'aquest senyor, però sabia que de la seva ploma havien sortit clàssics com Emmanuelle o Historia de O, que també s'havien portat al cinema.

A més a més, a TVE, a començaments dels anys 1990 van fer una sèrie de televisió de Valentina. Era una sèrie eròtica que feien molt, molt tard, i la protagonitzava una tal Demetra Hampton. Un cop llegit el còmic veig que era una adaptació força lliure, tot i que haig de dir que les coses retallades del còmic feien que guanyés.

Als còmic de Crepax el protagonista inicial és en Philip Rembrand, un crític d'art que també és una mena de superheroi que pot aturar coses o persones amb la ment i es fa dir Neutron. Per altra banda, Valentina Rosselli és una fotògrafa que té relació amb Philip. També surt un poble d'homes cecs que viu a molts metres a sota de la terra que també tenen el poder d'aturar amb la mirada.

L'he llegit com a clàssic que és. He estudiat el seu dibuix, i la manera de fer servir ploma i pinzell. Però no m'ha agradat. De la mateixa manera que quan vaig abordar El Príncipe Valiente de Harold Foster o Flash Gordon de Alex Raymond em semblava fer un recorregut per la història del còmic i al mateix temps gaudia amb l'obra, en aquest cas ha estat un esforç.

Potser he tingut l'ocasió de llegir només el primer volum de les recopilacions, i la Valentina inicial encara no estava ben definida. Esperem que a la biblioteca arribi el TOMO 2.

No comments: