Saturday, May 1, 2010

Disponible Ubuntu 10.04 LTS

Ahir el meu ubuntu 9.10 "Karmic Koala" em va avisar que hi havia una nova versió disponible i em vaig llençar a instal·lar-la. Es tracta d'Ubuntu 10.04 LTS "Lucid Lynx" (Long Term Support, suport per tres anys en desktop).

Sembla ser que pels usuaris de la 8.10 "Hardy Heron" (el que tinc al meu sobretaula) ens haurem d'esperar a la versió 10.04.01 del juliol.

La instal·lació ha estat indolora, però em fa molta ràbia que vagi demanant coses a mig procés. M'ha trigat entre dues i tres hores, entre descarregar i instal·lar, però entre mig m'ha demanat coses, així que realment m'ha trigat més.

Han canviat algunes coses en apariència. Fa gràcia que, en la configuració per defecte, els botons de control de cada finestra (minimitzar, maximitzar i tancar) surten a l'esquerra de la finestra i no a la dreta. Una localització més Mac que la clàssica Windows. Pels que no vulguin adaptar-se encara poden recuperar la forma de sempre des del menú "Sistema>Apariència".

He notat altres petits canvis, però encara no són significatius.

Sí que m'ha fet gràcia el nou OpenOffice.org, que deixa patent l'adquisició de Sun per part d'Oracle. Recordem que el codi d'OpenOffice surt del del StarOffice de Sun, ara Oracle OpenOffice.
El logotip d'Oracle surt al splash screen d'inici de l'aplicació.
Splash Screen d'OpenOffice amb el logo d'Oracle

No comments: