Tuesday, February 1, 2011

Treballant amb dos monitors

Havia sentit les virtuts de treballar amb dos monitors i, fins i tot, molts dels companys de Omatech en fan servir dos per treballar, però jo mai havia fet servir un ordinador amb dos monitors connectats... fins fa uns dies. I m'ha canviat la vida.

Fa uns dies, treballant des de casa, havia de connectar-me per Terminal Server a una màquina i alhora fer servir recursos locals (Skype, fitxers locals, correu, ...). Vaig pensar en endollar el monitor de l'ordinador de casa al portàtil de feina (que era el que havia de fer servir). Vaig veure que a la configuració de l'Ubuntu podia indicar-li si volia tenir la mateixa imatge a les dues pantalles (la del portàtil i la de casa) o tenir de diferents. Vaig posar que fossin diferents.

A partir d'aquell moment quan el cursor del ratolí sortia d'un monitor per una banda apareixia a l'altra monitor. Podia desplaçar les finestres fins on millor m'anés i així vaig tenir Terminal Server en un monitor i recursos locals en l'altre.

Si amb Ubuntu ha estat fàcil amb el Windows imagino que serà més fàcil encara.

Ara ja l'he fet servir unes quantes vegades:
  • Per corregir els exàmens de la UOC: en un monitor posava el examen a corregir i a l'altre la solució oficial.
  • Per escriure una presentació i un document: en una banda poso el document de treball i a l'altra banda poso el navegador o els PDF d'on estic recopilant informació.
  • Per desenvolupar: en una banda poso el codi i en l'altra banda poso el navegador on vaig provant o la documentació de referència.
No crec que sigui equivalent a tenir un monitor més gran. El fet de que siguin dos monitors et permet distingir més fàcilment el model mental que fas servir (consultar-escriure). Et permet aïllar-te.

No sempre és útil els dos monitors. Hi ha feines en les que el secundari el tindria totalment apagat (redacció de documents sense referència, generació de gràfics, etc.) però realment crec que suposa un avantatge considerable.

Potser algú podria fer una mètrica i resultaria que el cost del monitor queda ràpidament compensat per l'increment de la productivitat. No sé. El que tinc clar és que a mi em funciona i si ho proves, segurament, acabaràs demanant-li al teu "jefe" que et posi un altre monitor.

1 comment:

Jose Luis Molina said...

Hum ...

Toni.. n'hi han 2 variacions que no has tingut en compte.

1) Monitors en posició vertical.
No ens enganymem .. totes les pàgines , documents, etc etc.. son format "vertical" i no "apaisat" com els monitors. Així .. si tens un monitor girable 90 graus a la dreta , i pots girar 90 graus a l'esquerra la imatge (la majoria de les targes gràfiques ja ho fan) .. entres a un altre dimensió ...
Si a sobre en tens 2 ;)

2) Monitors plans de format 16:9 que .. per la seva fisonomia.. encara pateixen mes el desaprofitament del display.. Bé .. n'hi han aplis que et permeten crear "regions" i implementen docking de les finestres a les regions ( del estil meitat i meitat esquerre dreta, o dividint el display en 4 àrees ) ...

Salut !
Jomo - Jerry - Jose Luis