Tuesday, December 28, 2010

Recuperació de un DVD amb Linux

Fa uns sis anys vam comprar una videocàmara de SONY que grava directament en petits DVD regravables. D'entrada em va semblar una bona idea per què d'aquesta manera el pas a l'ordinador semblava més fàcil. Des del primer dia ha estat una odissea.

Un cop omples un DVD regravable petit l'has de "finalitzar" per poder-lo fer servir fora de la càmara. Quan el finalitzes et genera els menús i tot i té l'estructura de directoris d'un DVD normal (amb el VIDEO_TS, els .VOB, els .IFO, etc.)

El cas és que més d'una vegada m'ha passat que un cop finalitzat ja no el puc veure. Per culpa d'algun petit defecte al disc, resulta del tot inútil. Aquesta vegada tenia el vídeo familiar del dia de Nadal i vaig investigar una mica més.

Fent servir el meu Linux no podia copia els fitxers amb un cp, però sí que funcionava el ls, així que vaig provar una alternativa per copiar.

Amb un dd vaig copiar el disc byte a byte a un directori, ignorant els errors, creant una estructura ISO del disc (s'ha de fer com a root):
sudo dd conv=noerror,sync if=/dev/dvd of=/media/OS/dvd.iso

Va trigar moltíssim i, de fet, crec que la comanda és incompleta. Vaig haver d'avortar la còpia per que estava generant més megas dels que realment hi ha al disc. Però al final el fitxer .iso semblava vàlid i el vaig poder aprofitar.

Un cop amb el .iso, vaig crear un directori i el vaig muntar allà:
sudo mkdir /mnt/disk
mount -o loop disk1.iso /mnt/disk

Després vaig fer servir el programa dvd:rip per extreure els capítols del DVD (de la imatge iso en aquest cas).

Amb els .avi extrets vaig veure algunes escenes que s'havien espatllat. Per editar-ho he fet servir el editor de video Pitivi i ha estat molt fàcil.
He pogut salvar un bon moment.

1 comment:

Reinaldo said...

Felicitacions Toni!
Aquest tema de la recuperació de dades de vegades és un art complex!!
Abraçada,
Reinaldo