Wednesday, December 1, 2010

Estic llegint: Marshal Law

Marshal LawDe Pat Mills i Kevin O'Neill. Anys 1980. Publicat per molts. moltes pàgines

Em sap molt de greu. Quan algú et deixa un còmic (o un llibre) dient-te que t'agradarà per què a ell li va agradar molt, i al final a tu no t'agrada gens, em sap greu. I és el que m'ha passat amb aquest Marshal Law. De fet, no me l'he pogut acabar de llegir.

I què té per que no m'hagi agradat? Tot i que el dibuixant és el mateix de La lliga dels homes extraordinaris i el guionista és el mateix de Slaine, els còmics de super herois no acostumen a agradar-me. L'estètica del personatge és més aviat sado-maso i l'estètica global tampoc no m'ha agradat. Però no és només qüestió d'estètica.

Cal tenir en compte que és un còmic dels vuitanta i una de les seves "virtuts" és que conté una crítica contra els super-herois, mostrant un personatge que és una mena de policia/caçador d'homes emmascarats.

Té molts elements de còmics que he llegit amb posterioritat, i potser és tracta del moment en el que faig la lectura que ja no em semblen noves les idees, però és possible que ho fossin en el seu moment. Crítica dels super-herois (mostrant-los amb els seus defectes) ja la vam veure a Watchmen. Policies de super-herois els hem vist a Top 10. I altres coses com casoris de super-herois també s'han vist en diferents sèries (recordo la pel·lícula dels 4 fantàstics).

Dels cinc àlbums que em van deixar vaig llegir-me només dos (la sèrie regular publicada per fòrum i un altre) i val a dir que tant l'argument com el dibuix (al començament horrible) van anar millorant a mesura que anava avançant, i fins i tot podria haver-me agradat al final.

No comments: