Wednesday, June 2, 2010

Els drivers a l'Ubuntu

Cada cop és més fàcil fer servir nous dispositius a la distribució Linux Ubuntu. I imagino que a totes déu anar igual de fàcil. L'altre dia vaig endollar una antiga webcam LG, i a la primera. Arribes a la conclusió que el hardware una miqueta vell ja han tingut prou temps en fer enginyeria inversa per adaptar-lo al Linux. Però el que més em va sobtar va ser amb el nou ratolí.

Els amics d'Omatech m'han posat un ratolí wireless super-molón, el Logitech Wireless Mouse M305. M'ha agradat fins i tot el packaging (fàcil d'obrir!!). I a l'envoltori surt el pingüí de Linux!

En el llistat de característiques diu que és capaç de fer scroll horitzontal "només a Windows". Si cliques la rodeta cap a l'esquerra o dreta, és capaç de fer scrolls horitzontals, i al Windows funciona perfectament. Quina ha estat la meva sorpresa quan he vist que tinc el mateix comportament a l'Ubuntu!!!

Encara em recordo quan vaig trigar més d'un mes en fer funcionar una targeta Wifi...

Logitech Wireless Mouse M305

No comments: