Wednesday, September 29, 2010

Estic llegint: Berlín, ciudad de piedras (libro uno)

Berlín, ciudad de piedras (libro uno)
De Jason Lutes. 2003. Publicat per Astiberri. 216 pàgines.

Aquesta obra ens mostra, d'una forma molt documentada, el Berlin de 1929, fent servir una historia d'amor com a principal fil argumental. És el primer volum d'una trilogia en la van apareixent diferents personatges que es van afegint a la història del periodista i l'estudiant.

M'ha resultat curiós el fet de que no es mostren creus gamades però sí banderes amb la falç i el martell. Visualment m'ha sobtat.

He tingut una dificultat inesperada en la lectura, que no és la primera vegada que em passa en un còmic. Alguns personatges els confonc. Els seus trets físics i els seus contexts són tan similars que no sé quan es tracta d'un o de l'altre. Em va passar per primera vegada amb "El triángulo secreto" de Didier Convard i altres. Quan hi ha tants personatges imagino que és molt complicat dotar-los de trets singulars.

Una altra obra de la biblioteca de l'Albert. Tot i que m'ha agradat, no crec que li demani la segona part.

No comments: