Saturday, July 17, 2010

Servei tècnic de Dell i de Toshiba

En molt poc temps se m'ha espatllat un portàtil Dell i un Toshiba, i he hagut de fer servir el seu servei tècnic.

El portàtil Dell estava ja fora de la garantia però, per sort, quan el vaig adquirir vaig comprar també una ampliació de garantia i aleshores sí que m'entrava. Fa que pensar. El cas és que la pantalla del meu XPS M1330 (que ja no la fan) va començar a fer coses rares. Vaig obrir una incidència per la seva Web, em van demanar que passés unes proves i que els hi enviés unes fotos i en res se'm van presentar per l'oficina i un tècnic em va canviar la placa base en 15 minuts. Una meravella.

Amb netbook Toshiba, un NB200, el cas és més curiós. Com era una màquina que em portava a tot arreu, i mogut per una paranoia amb la seguretat, li havia ficat un password a la BIOS: havia de posar una clau de pas cada cop que encenia la màquina. Fins aquí cap problema. El problema va venir quan vaig voler treure la clau. Continuava demanant-me la clau, però ja no funcionava la que jo li havia posat. Remenant per internet vaig trobar un senyor que li havia passat el mateix i que deia que era un bug a la BIOS. Fins i tot explicava com desmuntar la màquina i resetejar la password, per què resulta que Toshiba no ho considera un bug i et cobren per resetejar la password encara que estigui en garantia. Aquesta pàgina (Removing bios password in Toshiba Netbook NB200 - Jayson Online – Articles & Projects) curiosament va deixar d'estar accessible als pocs dies de la meva visita, així que no vaig poder prendre nota. Vaig portar la màquina a un servei tècnic de Barcelona (Tronik) i em van resetejar la password sense cobrar-me, tot indicant-me que no és un servei gratuït i que la propera vegada sí que m'ho cobraran. Van ser molt ràpids, també.

Haig de dir que ambdós portàtils són dues molt bones màquines però, com tot, de vegades tens incidències.

Mai havia hagut de fer servir serveis tècnics de portàtils i les dues experiències han estat molt bones. Així un es queda més tranquil, no?

2 comments:

Mari said...

Jo de moment no he tingut cap incidència amb el Toshiba que tinc però bé estar saber-ho. De qui tinc referències a partir d'un conegut és del servei tècnic d'HP i sembla que també força bé.

Vinga, merci per la informació

mari

P.D. Els notebooks que faran sevir els nens de l'ESO de molts centres de secundària de Catalunya són els Toshiba NB200.Me n'alegro que diguis que van bé.

Miquel Angel said...

Jo un cop vaig haver d'utilitzar el servei tècnic de Compaq, i la veritat es q va ser genial, en 2 dies tenia el PC de nou a casa, amb la pantalla nova de trinca!

Miquel Angel