Sunday, October 9, 2011

Estic llegint: A Dance With Dragons


De George R. R. Martin. Juliol de 2011. Publicat per Bantam. 1040 pàgines 


La cinquena part de la sèrie Cançó de Gel i Foc és la primera que s'ha publicat després d'emetre la sèrie de televisió del primer llibre (Game of Thrones), i ha estat molt més esperat que els anteriors. Evidentment no ha donat temps a que surti la traducció de Gigamesh i l'hem hagut de llegir en anglès.


 Serà difícil fer un comentari sense spoilers però és el meu costum.


És la primera novel·la que llegeixo amb l'iPad i ha estat fantàstic la lectura en anglès amb un diccionari a cop de clic. Puc dir que augmentat molt el meu vocabulari, to i que l'anglès d'edat mitjana no em serà molt útil (escuder, llança, catapulta, fossar, ...)


En aquesta novel·la l'autor descriu la historia que va relatar a Festín de cuervos, però des de la perspectiva d'uns altres personatges: vist des dels personatges del nord de Ponent (Westeros). Aquesta anomalia (descriure el mateix temps) la manté fins a la meitat del llibre on torna a còrrer el temps.


Presenta ciutats noves i personatges nous, tot i que manté als personatges supervivents. Hi ha un grapat a la ciutat de Meereen que tenen noms tan similars que em va costar de seguir.


Tot i haver-me agradat molt, aquesta és de les cinc la que trobo més fluixa. Alguns personatges no m'acaben d'agradar i altres que sí que ho feien s'han transformat i no em resulten tan atractius. Això, i la sensació de que avança el temps per portar-nos a alguna banda, però no passa res. Com si fos un llibre de transició.


Ara potser haurem d'esperar cinc anys més per veure The Winds of Winter i altre cinc per A Dream of Spring (segons la wikipedia), i confiant que George, de 63, es cuidi bé la salut.



També comentats en aquest blog: 
Juego de Tronos (acabat
Choque de Reyes (acabat
Tormenta de espadas /1 (i /2
Festín de cuervos

No comments: