Tuesday, August 17, 2010

Manning i Lucene

Al meu primer projecte informàtic vaig fer servir un motor de recerca textual i des d'aleshores és un tema que m'ha atret molt. Fa més de quatre anys vaig descobrir una llibreria Java de codi obert per fer cerques sobre documents, Lucene, i em va fascinar. Fins i tot vaig implementar en Java un petit cercador/indexador sobre els meus documents, que fins i tot extreia les descripcions de les imatges, les etiquetes dels mp3 i el text dels pdf.

Vaig llegir-me un llibre, Lucene in Action, de l'editorial Manning i em va ajudar molt. L'any passat vaig veure que els mateixos autors anaven a treure la segona edició, i confiava poder fer servir Lucene de forma professional, així que vaig decidir comprar-lo. Però encara no l'havien escrit!

Els de Manning tenen un programa molt interessant anomenat MEAP (Manning Early Adopter Program). Pots comprar llibres a un preu molt més reduït, amb la possibilitat de comprar-los en format paper o electrònic, i vas rebent les diferents edicions prèvies que fan els autors. També tens uns fòrums on pots opinar i conversar directament amb els autors mentre encara estan fent l'obra.

Ja sabem que, al sector de la informàtica, el llibres tècnics són obsolets quan arriben als prestatges de les llibreries. Disposar d'aquesta agilitat m'ha semblat una idea estupenda (que segur que la tenen moltes altres editorials, però que jo no coneixia).

Quan em vaig subscriure al programa per Lucene in Action el març de 2009 vaig rebre un esborrany d'alguns capítols en format PDF. Vaig rebre altres actualitzacions i ha estat una llàstima no poder-me ficar més a fons al fòrum.

Ahir vaig rebre la meva còpia en paper i no sabeu la il·lusió que m'ha fet.

1 comment:

Agustí Pons said...

Crec que ara el que esta de moda es l'Sphinx http://www.sphinxsearch.com/

No desconnectes ni en vacances, eh !

;)